Nedílnou součástí sortimentu a nabídky SPEI jsou filtry značek UFI, FRAM, PUROLATOR a CLEAN a motorové oleje značek AGIP a CASTROL.
Filtrační produkty a příslušenství UFI zahrnuje více než 2 500 různých výrobků pro filtraci vzduchu, paliva, maziva a kabinovou ventilaci. Vyráběny jsou nejenom pro automobily, ale také pro těžkou techniku.

Zárukou kvality filtrů je certifikát ISO 9001.

Filtry těchto značek vykazují dlouhou životnost a kvalitu garantovanou výrobci.

Typy filtrů: olejový - palivový - vzduchový - kabinový

Druhy olejů: oleje Agip - oleje Castrol

Olejový filtr

Proč olejový filtr?

Při pohybu dílů motorů dochází ke vzájemnému tření. Abychom zmírnili toto tření, které má vliv na pokles výkonu a životnosti motoru, je potřeba zesílit olejový mazový film mezi jednotlivými díly. Je zřejmé, že z tohoto důvodu je nutné používat k mazání olej, který odstraňuje částečky nečistot z dílů motoru a očišťuje je. Zde také přichází na řadu olejový filtr.

Smysl olejového filtru

Kromě mazaní mají olej a olejový filtr také následující funkce:
  • chlazení: vstřebávají a odvádějí teplo z místa tření a zážehu motoru
  • čištění: olejem jsou zachyceny a následně odvedeny do filtru znečisťující částečky vznikající při tření. Ve filtru jsou následně roztrhány, stejně jako jakékoliv zbytky vznikající při zážehu motoru
  • těsnění: těsní pomocí kroužků mezi vložkami a písty, pružným těsněním
  • utlumení mechanického hluku a hluku ze zážehového procesu.
Díky filtru jsou z oleje odstraněny částice nečistot, které by jinak společně s olejem tvořily brusnou pastu způsobující opotřebení motoru.

Palivový filtr

Benzín a nafta jsou nejobvyklejšími palivy pro vnitřní vznětové motory. Nečistoty (drobné částice nečistot, voda) se mohou do paliva dostat různými způsoby:

  • znečištěním během výroby, dopravy, skladování, oprav, atd.
  • nečistoty mohou vniknout do nádrže také ventilací
  • nebo mohou pocházet z oxidace a znečiětění stěn nádrže a přívodů paliva
  • výskyt vody v palivu, je způsoben změnami teplot

Takováto znečištění musí být z paliva odstraněna, aby se předešlo poškození či nefunkčnosti veškerých součástí palivového systému. Palivový filtr zachytí částice nečistotot o velikosti 5 až 10 micronů.

Palivový systém

  • karburátor
  • systém vstřikování paliva
  • palivový systém pro dieselové motory

Některé filtrační systémy mají zabudovaný systém pro automatickou detekci přítomnosti vody v palivu. Jakmile je dosažen maximální povolený stupeň obsahu vody ve filtru, rozsvítí se kontrolka na přístrojové desce vozu.

Pro regulaci možného vytvoření kondensované vody v nádrži doporučujeme plnit nádrž na konci dne či týdne na maximum proto, aby bylo omezeno množství vzduchu v nádrži. Méně vzduchu v nádrži - méně vodních par, které mohou kondenzovat.

V zimním období dodávají výrobci paliv "zimní naftu". Určité množství benzínu přidané do paliva pro dieselové motory redukuje možnost, že palivo v nádrži zkrystalizuje. K této krystalizaci dochází při teplotách kolem -20°C a nižších vlivem mrazu. V některých filtrech jsou zahřívací součásti s termostatem, aby nemohla nastat teplota, při níž ke krystalizaci dochází. Dojde-li však k takové silné krystalizaci, musí být veškeré filtry vyměněny a palivová potrubí vyčištěna.

VZDUCHOVÝ FILTR

Proč vzduchový filtr?

Vzduchový filtr chrání Váš motor před nečistotami, které přijímá z ovzduší.

V čem spočívá jeho funkce?

  • filtruje škodlivé částice nečistot nasáté z ovzduší
  • omezuje hluk při sání vzduchu
  • omezuje nebezpečí nasání vody
  • zabezpečuje vstupní kontrolu sání vzduchu
  • minimalizuje pokles výkonu motoru

Jak funguje?

  • žene nasávaný vzduch přímo přes filtrační složky
  • umožňuje nasání pouze čistého vzduchu

Historie

  • původně byly k filtraci užívány vlhké síťoviny, po té mokré olejové filtry a v současnosti jsou užívány suché typy filtrů.

Užití:

  • Filtry jsou součástí systémů automobilů - osobních vozů, lehkých dodávek, ale i těžších vozů - dodávek, nákladních vozů, traktorů, přepravních a stěhovacích vozů, těžební, kolejové a drážní techniky.

KABINOVÝ FILTR

Proč kabinový filtr?

Při řízení vozu je řidič vystaven dvakrát či třikrát intenzivnějšímu působení zplodin než chodec.

Ventilační systém je ve skutečnosti v téměř přímém kontaktu s odsáváním koncentrací prachu, pylu a sazí z vozidla. Zejména pro řidiče/spolujezdce s alergiemi představují tyto vlivy často problémy. Kromě toho redukuje kabinový filtr efektivně povlak nečistot na předním skle vozu a zlepšuje tak viditelnost, zejména v noci.

Z tohoto důvodu všechny větší automobilky začaly v poslední době vyrábět auta s kabinovými filtry.

Automobily vybavené kabinovými filtračními systémy reprezentují v současnosti pouze malé procento vozového parku, ale tato situace se v krátké době výrazně změní.

Kdy měnit kabinový filtr?

Kabinový vzduchový filtr musí být kontrolován a případně měněn každých šest měsíců, protože se postupně zahlcuje vlivem ovzduší. Hlavními znaky zahlcování či nasycení jsou:

  • výskyt mlhavých oparů v kabině vozu, které jsou obtížně odstranitelné
  • silné nepříjemné pachy při startování vozu
  • pokles výkonu vzduchových proudů ventilace
  • těžký vzduch






Motorové oleje AGIP pro osobní automobily

High-tech jakost s mimořádnými výkonnostními rezervami

NázevPopisSpecifikace
Agip
TECSINT SX
SAE 0W-40
Plně syntetický High-Tech motorový olej s vlastnostmi lehkého chodu Agip technologie s průkaznou úsporou paliva v nejmodernějších osobních automobilech se zážehovými a vznětovými motory (rovněž turbo a s přímým vstřikem). Úsporou paliva přispívá zvláště v oblasti studeného startu a sníženými emisemi k ochraně životního prostředí. Stará se o velice rychlé zaolejování motoru i při nejnižších teplotách. Opotřebování při studeném startu se výrazně minimalizuje a zvyšuje se též životnost dílů motoru. Vhodný pro prodloužené intervaly výměny oleje podle předpisů výrobce. ACEA A3/B3/B4
API SJ/CF
VW 502 00
505 00(01/97)
MB 229.3/229.1
Porsche
Agip
TECSINT
SAE 5W-30
Plně syntetický High-Tech motorový olej s vlastnostmi lehkého chodu Agip technologie s průkaznou úsporou paliva v nejmodernějších osobních automobilech se zážehovými a vznětovými motory (rovněž turbo a s přímým vstřikem). Tato moderní koncepce maziva zajišťuje vedle výtečné ochrany proti opotřebení úsporou paliva až 3% a přispívá výrazně sníženými emisemi k ochraně životního prostředí. Stará se o velice rychlé zaolejování motoru i při nejnižších teplotách. Opotřebování při studeném startu se výrazně minimalizuje a zvyšuje se též životnost dílů motoru. Vhodný pro prodloužené intervaly výměny oleje podle předpisů výrobce. ACEA A3/B3
API SJ/CF;EC
VW 502 00
505 00(01/97)
MB Longlife-Oil
MB 229.1
Porsche
Agip
7005
SAE 0W-30
Plně syntetický motorový olej nejnovější technologie se sníženým HTHS pro nejnovější generaci zážehových a vznětových motorů VW od modelového roku 2000. Dává výtečnou ochranu proti opotřebení a optimální jistotu mazání při maximální úspoře paliva s prodlouženým intervalem údržby (WIV) podle specifikace VW 503 00/506 00. Tento olej se nesmí používat pro motory typu čerpadlo-tryska. ACEA A1/B1
VW 503 00
506 00
Pro VW automobily od
model. roku 2000 s WIV
Agip
7006
SAE 0W-40
Plně syntetický High-Tech motorový olej nejnovější technologie s vlastnostmi lehkého chodu, speciálně pro AUDI automobily s WIV, podle normy 503 01, jako AUDI TT, AUDI S3/RS3 a AUDI S4/R4. Prokázanou úsporou paliva a zvolenou aditivací splňuje nejvyšší požadavky, pokud se týká redukce emisí a ochrany životního prostředí. Tento olej však nesmí být používán pro VW automobily od modelového roku 2000 s prodlouženým intervalem údržby (WIV). ACEA A3/B3/B4
API SJ/CF
AUDI/VW 503 01
Agip
7007
SAE 0W-30
Moderní, plně syntetický motorový olej s redukovanou HTHS-viskozitou, který byl speciálně vyvinut pro všechny automobily s benzínovými a naftovými motory VW Group od modelového roku 2000 s prodlouženými intervaly výměny oleje, včetně motorů se systémem vstřikování čerpadlo-tryska. Je extrémně dobrý proti opotřebování, vykazuje výbornou tekutost při nízkých teplotách, redukovaná viskozita HTHS umožňuje maximální snížení spotřeby paliva. Díky prodlouženému intervalu údržby je možné prodloužení intervalu výměny olejů pro benzínové motory (VW 503 00) až do 30.000 km a pro naftové (diesel) motory (VW 506 00) až do 50.000 km, případně max. do 2 let. Motorové oleje VW-normy 503 00, 506 00 a 506 01 nejsou zpětně kompatibilní, v žádném případě nesmí být plněny do motorů " ne - WIV - vozidel". Pro tato vozidla je k dispozici AGIP 7004 s VW-uvolněním 500 00, 505 00 a 505 01. Tento speciální motorový olej se nesmí používat univerzálně pro všechny motory. ACEA A5/B5
VW 503 00
506 00
506 01
Speciálně vyvinut pro
vozy VW Group od model.
roku 2000 s WIV.
Agip
7004
SAE 5W-40
Syntetický vysoce výkonný motorový olej speciálně pro použití ve VW vysoce výkonných dieselových motorech se vstřikovacími jednotkami čerpadlo-tryska, bez prodloužení intervalu údržby(WIV) podle VW specifikace 505 01. Tento olej může být také používán pro všechny zážehové a dieselové motory VW, případně i jiných automobilů bez prodloužených intervalů údržby podle předpisů výrobce. VW 505 01
VW 500 00
VW 505 00
Agip
FORMULA LL FO
SAE 5W-30
Uvolněno pro benzínové a dieselové motory FORD nejnovější generace. Syntetický vysoce výkonný motorový olej se sníženým HTHS pro použití u nejnovějších generací benzínových a dieselových motorů výrobců FORD, RENAULT, CITROEN, MAZDA a JAGUAR, nutně předepsáno pro FORD Focus, MONDEO A TRANSIT. Průkazně spoří palivo a přispívá jasně sníženými emisemi k ochraně životného prostředí. ACEA A1/B1
API SL
GF-3 ILSAC
WSS-M2C 913-B
WSS-M2S 913-B
.
Agip
SINT 2000
SAE 10W-40
Syntetický vysoce výkonný motorový olej s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech motorů osobních automobilů, benzínových i dieselových s a bez turbodmychadla. Vysoce hodnotné syntetické oleje na bázi Agip-esterové technologie ve spojení s novým syntetickým základovým olejem propůjčují tomuto oleji mimořádné přednosti. Stará se o rychlé zaolejování motoru při nízkých teplotách a minimalizuje opotřebení při studeném startu. Průkazná úspora paliva podle Energy Conserving je nejméně 2,4%. Tento olej nabízí vysokou rezervu jistoty i při prodloužených intervalech výměny oleje podle předpisů výrobce. ACEA A3/B3/B4
API SJ/CF;EC
VW 500 00
505 00 (12/92)
BMW Special Oil
MB 229.1
PORSCHE
Agip
EXTRA HTS
SAE 5W-40
Plně syntetický vysoce výkonný motorový olej s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech motorů osobních automobilů, benzínových i dieselových s a bez turbodmychadla. Stará se o rychlé zaolejování motoru při nízkých teplotách. Opotřebení při studeném startu je výrazně minimalizováno a zvyšuje se životnost jednotlivých dílů motoru. Úspora paliva podle Energy Conserving je prokázána. Tento olej se hodí pro prodloužené intervaly výměny oleje podle předpisů výrobce. ACEA A3/B3/B4
API SL/CF;EC
VW 502 00(1/97)
VW 505 00(11/92)
MB 229.3
BMW Longlife-Oil
PORSCHE
Agip
SINT Turbodiesel
SAE 10W-40
Speciální motorový olej s vlastnostmi lehkého chodu, šetřícími palivo, pro celoroční mazání všech dieselových motorů osobních automobilů s a bez turbodmychadla. Zaručuje rychlé zaolejování motoru a snižuje tím spotřebu paliva. Minimalizuje usazeniny v motoru a prodlužuje životnost motoru. Jako celoroční olej zajišťuje i při horkém trvalém provozu v létě stabilní olejový film a na druhé straně podporuje snadné startování motoru v zimě. ACEA B3/B4
API CF/SG
VW 505 00 (11/97)
MB 229.1
Agip
FORMULA LL PLUS
SAE 10W-40
Moderní syntetický olej s vlastnostmi lehkého chodu pro použití ve všech vysoce namáhaných benzínových a dieselových motorech. Zaručuje rychlé zaolejování motoru při studeném startu a snižuje tím opotřebení vlivem spouštění za studena. Podle Energy Conserving byly prokázány schopnosti snižovat tření a tím i snižovat spotřebu paliva. ACEA A3/B3
API SJ/CF;EC
VW 500 00
505 00 (11/92)
MB 229.1
BMW Spezial-oil
Agip
F1 SUPERMOTOROIL
SAE 15W-40
Speciální vícerozsahový motorový olej nejvyšší výkonnostní třídy pro spolehlivé mazání moderních benzínových a dieselových motorů v osobních autech, transportérech a užitkových vozidlech. Dává optimální chování v tření a zaručuje zvýšenou ochranu proti opotřebení a korozi. Olej, který nejlépe vyhovuje různým požadavkům smíšeného vozového parku. ACEA A3/B3
API SJ/CF
VW 501 01
505 00 (11/96)
MB 229.1


Motorové oleje pro užitková vozidla

NázevPopisSpecifikace
Agip
PROFI
SAE 15W-40
Motorový olej pro silně namáhané dieselové motory s turbodmychadlem i bez něj. Má vysoký obsah aditiv. SHPD olej. ACEA E2/B3-96 CCMC D5/PD2
MB 228.1, MAN 271
Volvo VDS
VW 501.01
505.00
API CE,CF,CF-4/SG
Agip
HD-C OIL
SAE 15W-40
Celoroční motorový olej pro efektní mazání všech komerčních motorových vozidel. CCMC D4/G4/PD2 MB 227.1
MAN 271
API CD/CF-4/SF





Syntetické oleje CASTROL pro dokonalou ochranu motoru

NázevPopisObrázek
Castrol
GTX Magnatec
SAE 5W-40
Syntetický motorový olej SAE 5W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3, poskytující spolehlivou ochranu motoru ihned po startu. Díky unikátnímu syntetickému aditivu, které přilne k funkčnímu povrchu motoru jako magnet (Unique Molecular Attraction), poskytuje více než 4krát větší ochranu proti opotřebení než běžné oleje během studených startů, ale také i při provozu za vysokých teplot. Schválen dle normy VW 505.00, splňuje požadavky norem VW 500.00 a MB 229.1.
Castrol
GTX Magnatec
SAE 10W-40
Vysoce výkonný motorový olej na syntetické bázi SAE 10W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3, využívající technologie Unique Molecular Attraction. Schválen dle norem VW 505.00, MB 229.1, splňuje požadavky normy VW 500.00.


Vícerozsahové minerální oleje CASTROL

NázevPopisObrázek
Castrol
GTX 3
Vícerozsahový motorový olej SAE 15W-40, ACEA A3, B3, API SL/CF, který byl vyvinut speciálně pro použití v osobních automobilech se zážehovými i vznětovými motory, atmosferickými i přeplňovanými. Splňuje požadavky norem VW 500.00, 505.00, MB 229.1.


Syntetické vysoce výkonné motorové oleje CASTROL

NázevPopisObrázek
Castrol
505.01
Speciální motorový olej vyvinutý ve spolupráci s VW do dieselových motorů systémů čerpadlo/tryska (PD). Splňuje požadavky normy VW 505.01. Lehkoběžné vlastnosti tohoto oleje zajišťují vynikající tekutost i pří nízkých teplotách, a tím i rychlý náběh mazání. Podle norem VW se do těchto motorů smí používat pouze výrobky splňující tuto specifikaci.
Castrol
TXT Softec
SAE 5W-40
Lehkoběžný syntetický motorový olej SAE 5W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3, B4 vyrobený speciální technologií Castrol Softec. Olej vhodný pro všechny moderní atmosferické i přeplňované motory osobních automobilů. Schválen dle norem VW 502.00, 505.00, MB 229.3, BMW (Long Life 98), Porsche.
Castrol
Powertec
SAE 10W-40
Vícerozsahový motorový olej SAE 10W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3 se speciální aditivační technologií High-Performance-Engineering určený pro zážehové a vznětové motory. Svou koncepcí a příznivou viskozitou je spolehlivým mazivem k celoročnímu použití v našich klimatických podmínkách a poskytuje zvláštní nízkoteplotní vlastnosti.