Nedílnou součástí sortimentu a nabídky SPEI jsou filtry značek
UFI, FRAM, PUROLATOR a CLEAN a motorové
oleje značek AGIP a CASTROL.
Filtrační produkty a
příslušenství UFI zahrnuje více než 2 500 různých výrobků pro
filtraci vzduchu, paliva, maziva a kabinovou ventilaci. Vyráběny jsou nejenom
pro automobily, ale také pro těžkou techniku.
Zárukou kvality filtrů je certifikát ISO 9001.
Filtry
těchto značek vykazují dlouhou životnost a kvalitu garantovanou výrobci.
Při pohybu dílů motorů dochází ke vzájemnému tření. Abychom zmírnili toto
tření, které má vliv na pokles výkonu a životnosti motoru, je potřeba zesílit
olejový mazový film mezi jednotlivými díly. Je zřejmé, že z tohoto důvodu je
nutné používat k mazání olej, který odstraňuje částečky nečistot z dílů motoru a
očišťuje je. Zde také přichází na řadu olejový filtr.
Smysl olejového filtru
Kromě mazaní mají olej a olejový filtr také
následující funkce:
chlazení: vstřebávají a odvádějí teplo z místa tření a zážehu motoru
čištění: olejem jsou zachyceny a následně odvedeny do filtru znečisťující
částečky vznikající při tření. Ve filtru jsou následně roztrhány, stejně jako
jakékoliv zbytky vznikající při zážehu motoru
těsnění: těsní pomocí kroužků mezi vložkami a písty, pružným těsněním
utlumení mechanického hluku a hluku ze zážehového procesu.
Díky
filtru jsou z oleje odstraněny částice nečistot, které by jinak společně s
olejem tvořily brusnou pastu způsobující opotřebení motoru.
Palivový filtr
Benzín a nafta jsou nejobvyklejšími palivy pro vnitřní vznětové motory.
Nečistoty (drobné částice nečistot, voda) se mohou do paliva dostat různými
způsoby:
znečištěním během výroby, dopravy, skladování, oprav, atd.
nečistoty mohou vniknout do nádrže také ventilací
nebo mohou pocházet z oxidace a znečiětění stěn nádrže a přívodů paliva
výskyt vody v palivu, je způsoben změnami teplot
Takováto znečištění musí být z paliva odstraněna, aby se předešlo poškození
či nefunkčnosti veškerých součástí palivového systému. Palivový filtr zachytí
částice nečistotot o velikosti 5 až 10 micronů.
Palivový systém
karburátor
systém vstřikování paliva
palivový systém pro dieselové motory
Některé filtrační systémy mají zabudovaný systém pro automatickou detekci
přítomnosti vody v palivu. Jakmile je dosažen maximální povolený stupeň obsahu
vody ve filtru, rozsvítí se kontrolka na přístrojové desce vozu.
Pro
regulaci možného vytvoření kondensované vody v nádrži doporučujeme plnit nádrž
na konci dne či týdne na maximum proto, aby bylo omezeno množství vzduchu v
nádrži. Méně vzduchu v nádrži - méně vodních par, které mohou kondenzovat.
V zimním období dodávají výrobci paliv "zimní naftu". Určité množství
benzínu přidané do paliva pro dieselové motory redukuje možnost, že palivo v
nádrži zkrystalizuje. K této krystalizaci dochází při teplotách kolem -20°C a
nižších vlivem mrazu. V některých filtrech jsou zahřívací součásti s
termostatem, aby nemohla nastat teplota, při níž ke krystalizaci dochází.
Dojde-li však k takové silné krystalizaci, musí být veškeré filtry vyměněny a
palivová potrubí vyčištěna.
VZDUCHOVÝ FILTR
Proč vzduchový filtr?
Vzduchový filtr chrání Váš motor před nečistotami, které přijímá z ovzduší.
V čem spočívá jeho funkce?
filtruje škodlivé částice nečistot nasáté z ovzduší
omezuje hluk při sání vzduchu
omezuje nebezpečí nasání vody
zabezpečuje vstupní kontrolu sání vzduchu
minimalizuje pokles výkonu motoru
Jak funguje?
žene nasávaný vzduch přímo přes filtrační složky
umožňuje nasání pouze čistého vzduchu
Historie
původně byly k filtraci užívány vlhké síťoviny, po té mokré olejové filtry a
v současnosti jsou užívány suché typy filtrů.
Užití:
Filtry jsou součástí systémů automobilů - osobních vozů, lehkých dodávek,
ale i těžších vozů - dodávek, nákladních vozů, traktorů, přepravních a
stěhovacích vozů, těžební, kolejové a drážní techniky.
KABINOVÝ FILTR
Proč kabinový filtr?
Při řízení vozu je řidič vystaven dvakrát či třikrát intenzivnějšímu působení
zplodin než chodec.
Ventilační systém je ve skutečnosti v téměř přímém
kontaktu s odsáváním koncentrací prachu, pylu a sazí z vozidla. Zejména pro
řidiče/spolujezdce s alergiemi představují tyto vlivy často problémy. Kromě toho
redukuje kabinový filtr efektivně povlak nečistot na předním skle vozu a
zlepšuje tak viditelnost, zejména v noci.
Z tohoto důvodu všechny větší
automobilky začaly v poslední době vyrábět auta s kabinovými filtry.
Automobily vybavené kabinovými filtračními systémy reprezentují v
současnosti pouze malé procento vozového parku, ale tato situace se v krátké
době výrazně změní.
Kdy měnit kabinový filtr?
Kabinový vzduchový filtr musí být kontrolován
a případně měněn každých šest měsíců, protože se postupně zahlcuje vlivem
ovzduší. Hlavními znaky zahlcování či nasycení jsou:
výskyt mlhavých oparů v kabině vozu, které jsou obtížně odstranitelné
silné nepříjemné pachy při startování vozu
pokles výkonu vzduchových proudů ventilace
těžký vzduch
Motorové oleje AGIP pro osobní automobily
High-tech jakost s mimořádnými výkonnostními rezervami
Název
Popis
Specifikace
Agip TECSINT SX SAE 0W-40
Plně syntetický High-Tech motorový olej s vlastnostmi lehkého chodu Agip technologie s průkaznou úsporou paliva v nejmodernějších osobních automobilech se zážehovými a vznětovými motory (rovněž turbo a s přímým vstřikem). Úsporou paliva přispívá zvláště v oblasti studeného startu a sníženými emisemi k ochraně životního prostředí. Stará se o velice rychlé zaolejování motoru i při nejnižších teplotách. Opotřebování při studeném startu se výrazně minimalizuje a zvyšuje se též životnost dílů motoru. Vhodný pro prodloužené intervaly výměny oleje podle předpisů výrobce.
ACEA A3/B3/B4 API SJ/CF VW 502 00 505 00(01/97) MB 229.3/229.1 Porsche
Agip TECSINT SAE 5W-30
Plně syntetický High-Tech motorový olej s vlastnostmi lehkého chodu Agip technologie s průkaznou úsporou paliva v nejmodernějších osobních automobilech se zážehovými a vznětovými motory (rovněž turbo a s přímým vstřikem). Tato moderní koncepce maziva zajišťuje vedle výtečné ochrany proti opotřebení úsporou paliva až 3% a přispívá výrazně sníženými emisemi k ochraně životního prostředí. Stará se o velice rychlé zaolejování motoru i při nejnižších teplotách. Opotřebování při studeném startu se výrazně minimalizuje a zvyšuje se též životnost dílů motoru. Vhodný pro prodloužené intervaly výměny oleje podle předpisů výrobce.
ACEA A3/B3 API SJ/CF;EC VW 502 00 505 00(01/97) MB Longlife-Oil MB 229.1 Porsche
Agip 7005 SAE 0W-30
Plně syntetický motorový olej nejnovější technologie se sníženým HTHS pro nejnovější generaci zážehových a vznětových motorů VW od modelového roku 2000. Dává výtečnou ochranu proti opotřebení a optimální jistotu mazání při maximální úspoře paliva s prodlouženým intervalem údržby (WIV) podle specifikace VW 503 00/506 00. Tento olej se nesmí používat pro motory typu čerpadlo-tryska.
ACEA A1/B1 VW 503 00 506 00 Pro VW automobily od model. roku 2000 s WIV
Agip 7006 SAE 0W-40
Plně syntetický High-Tech motorový olej nejnovější technologie s vlastnostmi lehkého chodu, speciálně pro AUDI automobily s WIV, podle normy 503 01, jako AUDI TT, AUDI S3/RS3 a AUDI S4/R4. Prokázanou úsporou paliva a zvolenou aditivací splňuje nejvyšší požadavky, pokud se týká redukce emisí a ochrany životního prostředí. Tento olej však nesmí být používán pro VW automobily od modelového roku 2000 s prodlouženým intervalem údržby (WIV).
ACEA A3/B3/B4 API SJ/CF AUDI/VW 503 01
Agip 7007 SAE 0W-30
Moderní, plně syntetický motorový olej s redukovanou HTHS-viskozitou, který byl speciálně vyvinut pro všechny automobily s benzínovými a naftovými motory VW Group od modelového roku 2000 s prodlouženými intervaly výměny oleje, včetně motorů se systémem vstřikování čerpadlo-tryska. Je extrémně dobrý proti opotřebování, vykazuje výbornou tekutost při nízkých teplotách, redukovaná viskozita HTHS umožňuje maximální snížení spotřeby paliva. Díky prodlouženému intervalu údržby je možné prodloužení intervalu výměny olejů pro benzínové motory (VW 503 00) až do 30.000 km a pro naftové (diesel) motory (VW 506 00) až do 50.000 km, případně max. do 2 let. Motorové oleje VW-normy 503 00, 506 00 a 506 01 nejsou zpětně kompatibilní, v žádném případě nesmí být plněny do motorů " ne - WIV - vozidel". Pro tato vozidla je k dispozici AGIP 7004 s VW-uvolněním 500 00, 505 00 a 505 01. Tento speciální motorový olej se nesmí používat univerzálně pro všechny motory.
ACEA A5/B5 VW 503 00 506 00 506 01 Speciálně vyvinut pro vozy VW Group od model. roku 2000 s WIV.
Agip 7004 SAE 5W-40
Syntetický vysoce výkonný motorový olej speciálně pro použití ve VW vysoce výkonných dieselových motorech se vstřikovacími jednotkami čerpadlo-tryska, bez prodloužení intervalu údržby(WIV) podle VW specifikace 505 01. Tento olej může být také používán pro všechny zážehové a dieselové motory VW, případně i jiných automobilů bez prodloužených intervalů údržby podle předpisů výrobce.
VW 505 01 VW 500 00 VW 505 00
Agip FORMULA LL FO SAE 5W-30
Uvolněno pro benzínové a dieselové motory FORD nejnovější generace. Syntetický vysoce výkonný motorový olej se sníženým HTHS pro použití u nejnovějších generací benzínových a dieselových motorů výrobců FORD, RENAULT, CITROEN, MAZDA a JAGUAR, nutně předepsáno pro FORD Focus, MONDEO A TRANSIT. Průkazně spoří palivo a přispívá jasně sníženými emisemi k ochraně životného prostředí.
ACEA A1/B1 API SL GF-3 ILSAC WSS-M2C 913-B WSS-M2S 913-B .
Agip SINT 2000 SAE 10W-40
Syntetický vysoce výkonný motorový olej s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech motorů osobních automobilů, benzínových i dieselových s a bez turbodmychadla. Vysoce hodnotné syntetické oleje na bázi Agip-esterové technologie ve spojení s novým syntetickým základovým olejem propůjčují tomuto oleji mimořádné přednosti. Stará se o rychlé zaolejování motoru při nízkých teplotách a minimalizuje opotřebení při studeném startu. Průkazná úspora paliva podle Energy Conserving je nejméně 2,4%. Tento olej nabízí vysokou rezervu jistoty i při prodloužených intervalech výměny oleje podle předpisů výrobce.
ACEA A3/B3/B4 API SJ/CF;EC VW 500 00 505 00 (12/92) BMW Special Oil MB 229.1 PORSCHE
Agip EXTRA HTS SAE 5W-40
Plně syntetický vysoce výkonný motorový olej s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech motorů osobních automobilů, benzínových i dieselových s a bez turbodmychadla. Stará se o rychlé zaolejování motoru při nízkých teplotách. Opotřebení při studeném startu je výrazně minimalizováno a zvyšuje se životnost jednotlivých dílů motoru. Úspora paliva podle Energy Conserving je prokázána. Tento olej se hodí pro prodloužené intervaly výměny oleje podle předpisů výrobce.
ACEA A3/B3/B4 API SL/CF;EC VW 502 00(1/97) VW 505 00(11/92) MB 229.3 BMW Longlife-Oil PORSCHE
Agip SINT Turbodiesel SAE 10W-40
Speciální motorový olej s vlastnostmi lehkého chodu, šetřícími palivo, pro celoroční mazání všech dieselových motorů osobních automobilů s a bez turbodmychadla. Zaručuje rychlé zaolejování motoru a snižuje tím spotřebu paliva. Minimalizuje usazeniny v motoru a prodlužuje životnost motoru. Jako celoroční olej zajišťuje i při horkém trvalém provozu v létě stabilní olejový film a na druhé straně podporuje snadné startování motoru v zimě.
ACEA B3/B4 API CF/SG VW 505 00 (11/97) MB 229.1
Agip FORMULA LL PLUS SAE 10W-40
Moderní syntetický olej s vlastnostmi lehkého chodu pro použití ve všech vysoce namáhaných benzínových a dieselových motorech. Zaručuje rychlé zaolejování motoru při studeném startu a snižuje tím opotřebení vlivem spouštění za studena. Podle Energy Conserving byly prokázány schopnosti snižovat tření a tím i snižovat spotřebu paliva.
ACEA A3/B3 API SJ/CF;EC VW 500 00 505 00 (11/92) MB 229.1 BMW Spezial-oil
Agip F1 SUPERMOTOROIL SAE 15W-40
Speciální vícerozsahový motorový olej nejvyšší výkonnostní třídy pro spolehlivé mazání moderních benzínových a dieselových motorů v osobních autech, transportérech a užitkových vozidlech. Dává optimální chování v tření a zaručuje zvýšenou ochranu proti opotřebení a korozi. Olej, který nejlépe vyhovuje různým požadavkům smíšeného vozového parku.
ACEA A3/B3 API SJ/CF VW 501 01 505 00 (11/96) MB 229.1
Motorové oleje pro užitková vozidla
Název
Popis
Specifikace
Agip PROFI SAE 15W-40
Motorový olej pro silně namáhané dieselové motory s turbodmychadlem i bez něj. Má vysoký obsah aditiv. SHPD olej.
ACEA E2/B3-96 CCMC D5/PD2 MB 228.1, MAN 271 Volvo VDS VW 501.01 505.00 API CE,CF,CF-4/SG
Agip HD-C OIL SAE 15W-40
Celoroční motorový olej pro efektní mazání všech komerčních motorových vozidel.
CCMC D4/G4/PD2 MB 227.1 MAN 271 API CD/CF-4/SF
Syntetické oleje CASTROL pro dokonalou ochranu motoru
Název
Popis
Obrázek
Castrol GTX Magnatec SAE 5W-40
Syntetický motorový olej SAE 5W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3, poskytující spolehlivou ochranu motoru ihned po startu. Díky unikátnímu syntetickému aditivu, které přilne k funkčnímu povrchu motoru jako magnet (Unique Molecular Attraction), poskytuje více než 4krát větší ochranu proti opotřebení než běžné oleje během studených startů, ale také i při provozu za vysokých teplot. Schválen dle normy VW 505.00, splňuje požadavky norem VW 500.00 a MB 229.1.
Castrol GTX Magnatec SAE 10W-40
Vysoce výkonný motorový olej na syntetické bázi SAE 10W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3, využívající technologie Unique Molecular Attraction. Schválen dle norem VW 505.00, MB 229.1, splňuje požadavky normy VW 500.00.
Vícerozsahové minerální oleje CASTROL
Název
Popis
Obrázek
Castrol GTX 3
Vícerozsahový motorový olej SAE 15W-40, ACEA A3, B3, API SL/CF, který byl vyvinut speciálně pro použití v osobních automobilech se zážehovými i vznětovými motory, atmosferickými i přeplňovanými. Splňuje požadavky norem VW 500.00, 505.00, MB 229.1.
Syntetické vysoce výkonné motorové oleje CASTROL
Název
Popis
Obrázek
Castrol 505.01
Speciální motorový olej vyvinutý ve spolupráci s VW do dieselových motorů systémů čerpadlo/tryska (PD). Splňuje požadavky normy VW 505.01. Lehkoběžné vlastnosti tohoto oleje zajišťují vynikající tekutost i pří nízkých teplotách, a tím i rychlý náběh mazání. Podle norem VW se do těchto motorů smí používat pouze výrobky splňující tuto specifikaci.
Castrol TXT Softec SAE 5W-40
Lehkoběžný syntetický motorový olej SAE 5W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3, B4 vyrobený speciální technologií Castrol Softec. Olej vhodný pro všechny moderní atmosferické i přeplňované motory osobních automobilů. Schválen dle norem VW 502.00, 505.00, MB 229.3, BMW (Long Life 98), Porsche.
Castrol Powertec SAE 10W-40
Vícerozsahový motorový olej SAE 10W-40, API SL/CF, ACEA A3, B3 se speciální aditivační technologií High-Performance-Engineering určený pro zážehové a vznětové motory. Svou koncepcí a příznivou viskozitou je spolehlivým mazivem k celoročnímu použití v našich klimatických podmínkách a poskytuje zvláštní nízkoteplotní vlastnosti.